Saturday, July 27, 2013

Skrip Mudah Untuk Bercakap dengan syiah?



Akhirnya… Setelah sekian lama syiah tersebar di Tanah Melayu, suara anak-anak Ahlussunnah Malaysia mula kedengaran bunyinya di pentas pentadbiran Agama. Usaha penolakan dan pemboikotan syiah masih terus berjalan dan MASIH MEMERLUKAN LEBIH RAMAI untuk sama-sama berjuang menolak penyelewengan AQIDAH secara berjemaah yang SESAT dan TERKELUAR dari landasan agama FITRAH ISLAM oleh puak syiah.

Meskipun kedengaran seperti masih baru diperhangatkan kisah penyelewengan syiah yang menokok tambah Shahadah, seterusnya memaki para Sahabah dan terkini terang-terangan secara bergabung membunuh, membantai dan membelasah Ahli Sunnah di bumi Syria, Iraq, Ahwaz dll. permasalahan syiah sebenarnya bukan perkara baru. Syiah adalah BARAH atau CANCER ummat Islam Sejagat semenjak berkurun lamanya. Kewujudan puak syiah ini menepati ciri-ciri kaum Munafiq atau penipu agama sebagaimana yang termaktub di dalam AlQuran. Bagi penganut syiah yang sudah jauh sesatnya, kekufuran mereka juga menepati penerangan AlQuran yang sentiasa BENAR sepanjang masa.

Sudah berkurun puak berfahaman “KHAWARIJ” yang bermaksud “keluar engkar dari taat” ini memporak-perandakan ummat Islam. Sudah begitu banyak Khilafah yang runtuh dirobek gigitan fitnah syiah dalam rentetan sejarah. Selain tersasar AQIDAH ke dalam kesesatan yang jauh, resam sikap syiah yang mendendami Ahlussunnah hari ini, memang sudah selayaknya anutan kepercayaan mereka diiktiraf sebagai agama baru yang BUKAN ISLAM.

Justeru bagi orang biasa macam kita, seeloknya kita buat ulangkaji semula bagaimana caranya yang ALLAH s.w.t ajarkan kepada kita untuk bercakap dengan KUFFAR soal AQIDAH. Andai kata anak-anak kita yang celik huruf menanyakan maksud syiah akibat pendedahan mereka kepada akhbar dan internet yang menyiarkan segala sensasi, APA skrip jawapan kita?

Sekarang di sini sudah makin jelas syiah itu BUKAN ISLAM. Kalau bukan ISLAM, maka apa agamanya? Jika itu agamanya, apa kata dan pesanan ALLAH buat kita apabila berdepan mereka?

Bismillah
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

A001
Katakanlah (wahai Muhammad): "Hai orang-orang kafir!"

A002
"Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah"

A003
"Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah"

A004
"Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat"

A005
"Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat"

A006
"Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku"

{Surah AlKafirun : 1 – 6}

Perhatikan ayat ke-3 dan ke-5 yang berulang sebutannya menandakan PENEKANAN maksud ayat tersebut. Perlu dilihat konteks ayat ini adalah pernyataan yang bermaksud menceritakan hal keadaan KUFFAR (Orang kafir) yang DUA KALI lebih kuat berpegang kepada pandangan atau ‘mindset’ bahawa orang ISLAM yang salah dalam kepercayaan dan amalan agama mereka. Ini sangat sepadan dengan sifat syiah yang bukan sekadar tahu nama Sahabat Khulafa’ Ar Rashidin malah mencaci-maki nama mereka sebagai zikir. Ini jelas DUA KALI GANDA NILAI kesesatannya.

Surah AlKafirun ini juga menunjukkan sikap toleransi ISLAM kepada bukan Islam yang menentang, tidak bersetuju atau tidak faham AQIDAH Islam. Toleransi yang dianjurkan dalam Surah ini secara teknikal komunikasi professionalnya lebih kemas,teratur dan berhemah. Pertembungan ketidakfahaman antara berlainan Aqidah adalah lumrah. Apa yang diperingatkan oleh Surah AlKafirun adalah teknik ber’JIDAL’ atau DEBAT dengan KUFFAR dalam soal AQIDAH. 


Persoalan AQIDAH ini adalah perkara pokok dalam ISLAM. Apabila syiah menokok tambah kalimah shahadah, maka gugurlah ISLAMnya. Di saat syiah menyembah manusia selain ALLAH, maka gugurlah ISLAMnya. Ini semua cuma perkara asas sahaja dalam persoalan AQIDAH. Keengganan para Ulama sebelum ini mengiktiraf kekufuran syiah serta kurangnya maklumat berkaitan kesesatan syiah tersebar secara umum adalah terkait TAQDIR ALLAH. Kalau belum MASA, begitulah cerita.

Perkataan yang membawa makna IBADAH yang menjadi kata kunci di dalam Surah AlKafirun ini disebut dalam pelbagai bentuk kosa kata. Ini membawa maksud yang mencakupi pelbagai aspek termasuk kepercayaan (hati), SKRIP pertuturan (Lisan) dan amalan perbuatan (Ibadah khususiyah). Ketiga aspek tersebut terangkai kemas dalam kesimpulan-kesimpulan Aqidah Iman berlandaskan DUA (2) Kalimah Shahadah…. Di ulangi DUA (2) Kalimah Shahadah… bukan 1 bukan 3 bukan 4 dan bukan DOBLAS.

Setelah berkurun lamanya amalan kesesatan dan bid’ah diamalkan oleh masyarakat syiah, sudah sampai MASA yang ditaqdirkan ALLAH kejahatan mereka dizahirkan kepada dunia. ISLAM sudah ditaqdir PERLU dibersihkan dari syiah secara pemisahan. Sedangkan air laut yang masin dan air sungai yang tawar lagikan ALLAH tetapkan sifatnya tidak bercampur, begitulah ketetapanNya terhadap AGAMA yang diamanahkan kepada KITA. Wujud bersama tidak mengapa, bersatu nakhoda tak mungkin selamanya.

Seperkara terkait NILAI DUA KALI GANDA dalam kesesatan, sebagaimana disebut dalam Surah AlKafirun ini adalah SUNNATULLAH yang menciptakan Iblis, Syaitan serta penyembah dan konco mereka dari kalangan manusia. Kesemua elemen ini berkongsi objektif mengekalkan atau menambah kesesatan dan kekufuran anak Adam a.s. 


Kesesatan AQIDAH seseorang manusia adalah kejayaan bagi Iblis dan sekutunya termasuk syiah. Sikap KUFFAR yang saling bertolongan dalam FITNAH dan memecahbelahkan ummah adalah antara faktor bagaimana sebuah kesesatan berjaya dihias dan diperindah agar yang sesat terus jauh tenggelam dalam kesesatan. Apabila sampai ke tahap menafikan kesahihan AlQuran, memaki para Sahabat Rasulullah s.a.w yang terjamin syurga dan menyebarkan ajaran bertentangan SUNNAH, sudah lebih dari cukup bukti sesatnya syiah dan terkeluar dari agama ALLAH.

Kesesatan hanya dapat diubati oleh petunjuk hidayah dan HIDAYAH adalah MILIK ALLAH. MUTLAQ. Tiada kompromi. Ketika Abu Talib bapa saudara Rasulullah s.a.w yang merupakan seorang pembesar kabilah Quraish Makkah di zaman jahiliyah sedang nazak, berbisik Rasulullah s.a.w meminta bapa saudara yang dikasihinya agar mengucapkan kalimah shahadah. Mendengar bisikan Rasulullah s.a.w yang mahu mengislamkan Abu Talib, langsung pembesar Quraish yang masih kufur jahil menyindir Abu Talib agar teguh mempertahankan kepercayaan nenek moyang mereka yang sesat.

Abu Talib kemudiannya menjawab pelawaan anak saudaranya dengan penolakan dari mengungkapkan kalimah shahadah sehinggalah ke penghujung nafasnya. Dalam kesedihan pemergian Abu Talib, Rasulullah s.a.w masih mendoakan keampunan buatnya sehinggalah ALLAH s.w.t menurunkan ayat menegur dan memperingatkan Rasulullah s.a.w kekasihNya bahawa HIDAYAH adalah MILIK ALLAH, sebagaimana firmanNya:

A056

{Surah AlQasas : 56}
"Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam)."

Menoleh kembali kepada kisah lampau sambil menyorot sejarah ISLAM yang tidak pernah lekang dari nama-nama besar Ulama yang sedar akan kewujudan syiah, penolakan aqidah syiah yang terbukti sesat adalah perkara lama yang disebut semula. Ribuan nama-nama besar Ulama ini juga secara jelas TIDAK MAMPU menyatukan Ahlussunnah dengan syiah. Setelah ribuan tahun dan ribuan Ulama Ahlussunnah berdepan dengan syiah, hanya semakin jelas perlu ditolak dan dipisahkan syiah dari terus menempel mengaku ISLAM. 

Memang tak salah nak terus berdakwah untuk memperbetulkan aqidah mereka yang memilih jadi syiah tapi INGATLAH SKRIP MUDAH yang sudah diajar dan diamanahkan oleh ALLAH apabila berdepan persoalan AQIDAH dengan mereka yang berlainan AGAMA. Kita boleh cuba untuk mendakwah mereka walaupun para Ulama LEBIH BESAR dari kita sudah tidak lagi mencuba selepas ribuan tahun lamanya berusaha.

AKHIRNYA, penentu keimanan dan keislaman kita tertakluk kepada HIDAYAH ALLAH. Selamat beribadah & Selamat Mempertahankan AQIDAH UMMAH.

ALLAHU AKBAR. 
Tiada TUHAN selain ALLAH. 
Nabi Muhammad adalah Pesuruh ALLAH. 
ALLAH MAHA BESAR.


By: Towil See Sharp Minor

1 comment:

iwan01 said...

SELAMAT TAHUN BARU 2014..
Informasi yang sangat BERMANFAAT..
Terima kasih..
Semoga SUKSES & Salam KENAL dari :
==============================

Paket Usaha Ayam Tulang Lunak “GEROBAKAN”
~
..Bukan SULAP bukan SIHIR
Asap di GEROBAK, jadi UANG di KANTONG anda..
~
Paket Usaha Ayam Tulang Lunak “GEROBAKAN” merupakan
paket usaha kuliner yang mudah dijalankan,
murah & mempunyai tingkat pengembalian modal yang sangat singkat.
Hanya dengan Rp. 7.500.000,- Anda sudah dapat menjalankan
BISNIS KULINER yang terbaik saat ini.
~
Anda akan mendapatkan :
-. Gerobak
-. Peralatan masak bakar
-. Peralatan masak goreng
-. Kompor, tabung gas & regulatornya
-. Brosur
-. Spanduk
-. Poster
-. Produk Awal Ayam Tulang Lunak
-. Kaos
-. Training (Pelatihan) PELAYANAN (khusus mitra dalam Jabodetabek)
~
Materi inti Training Pelayanan :
-. Tata cara persiapan pembukaan outlet.
-. Tata cara membakar & menggoreng ayam tulang lunak
-. Tata cara menyajikan ayam tulang lunak
-. Tata cara menyimpan ayam tulang lunak
~
Silakan kunjungi web kami:
~
www.tulanglunakgerobakan.com
~
atau :
Telpon & HP : 081318374450 (Telkom)
08561070103 (Indosat)
081806396669 (XL)
021-94946600 (esia)
021-70264774 (Flexi)
Kantor: 021-4759274
PIN BB : 28C97C54
email : bumi.amrita@ymail.com
~
& dapatkan kemudahan & keterangan lebih lanjut.
Menu-menu andalan kami adalah :
1. Ayam Bakar Tulang Lunak
2. Ayam Goreng Tulang Lunak
3. Pepes Ayam Tulang Lunak
4. PepesCeker Tulang Lunak
5. Bebek Bakar & Goreng
~
Paket Usaha kami berikut menu andalannya telah diliput oleh :
- Trans TV – Prog Jelang Siang – 28 November 2011 Pk 12.30 WIB
- ANTV – Program Topik Pagi – 18 Juni 2012 Pk 04.45 WIB -> klik di sini
dgn URL : http://www.youtube.com/watch?v=WrC1PvqExXc
~
Program Usaha Ayam Tulang Lunak Gerobakan :
1. Program Dalam Kota
2. Program Luar Kota ( Program Master Mitra Mandiri)
Terdiri :
-. Paket Usaha Standar
-. Mesin Presto
-. Training Produksi
Training Produksi bisa dilakukan di Jakarta atau di tempat mitra.
Info lebih lanjut bisa dilihat di :
http://www.tulanglunakgerobakan.com/mfm.html
~
Ingin mencicipi sebelum bermitra ? Silakan order Paket Tester kami yg berisi :
4 potong ayam tulang lunak (bisa dibakar & digoreng).
2 pepes ayam tulang lunak
2 pepes ceker ayam tulang lunak
2 bebek presto (bisa dibakar & digoreng)
1 bungkus SAMBAL khas gerobakan
~
Untuk wilayah Jabodetak, kita antar ke tempat calon mitra
& calon mitra bisa langsung berdiskusi dengan ACCOUNT OFFICER (AO) kami..
~
Tunggu apa lagi, langsung silakan order…
~
SUKSES sudah ada di depan mata kita, AYO BER-WIRAUSAHA !
~
~

Post a Comment