Tuesday, January 8, 2013

Democracy... to what extend?

If we own something, what does that supposedly means? What's the difference between belonging to something versus something belongs to us? How should we define nationality by practically not losing our BIGGER identity in front of GOD The Almighty? What draws the line between patriotism and religious inclination especially at times when the said values collide in opposite directions?

Malay strengthens ISLAM or ISLAM strengthens Malay?
Malaysia is a sovereign country like any other 'Democratic' nations. A sovereign country requires basic 3 elements of authority; (1) Legislation (2) Judiciary and (3) Executive (political) to coexist in balance. Since ISLAM is regarded as Malaysia's Official Religion, there are special rights bestowed upon ISLAM in Malaysia which are not given to any other religion in this nation. Among others, that includes Malay race in particular to be defined automatically as a Muslim in this country, despite the fact ISLAM never said that a Malay must be a Muslim... as if it's impossible for Arabs to become Christian bearing Arabic name like Sabir in this world.

Being Malaysian; or any nationality of the world in this sense, carries with it patriotism that requires everyone to posses certain amount of loyalty to the country. At times, having the patriotic feeling alone won't suffice until we manifest actions congruent to the values of our nationalities. Politicians would claim that voting in 'Democracy' is obligatory to uphold patriotism.

Some values that define a "Pure Democratic" nation may not jive with certain faith of religions including ISLAM. The basic fundamentals including legal jurisprudence between total democracy that uphold total freedom of speech and expressions may not suit higher 'Akhlaq' or Islamic manner that uphold respect towards other people rights; involving both amongst Muslims as well as when confronting non-Muslims.

All societies posses identities; whether applied or implied. By being individual, one may hold exclusive worldview about the society but collectively as members of the society, we are bound to maintain certain ethical manners that will later decide to which class of society do we belong. Human race comprised mixture of complex communities and yet many times we still portray our simplest form as "Social Animals".

ISLAM forbids condemning other religious beliefs as it respects human choices of  personal life directions. Democracy however may allow freedom of expressions regardless how offensive it is against any particular religion. Some were intentionally caused to create confusions, some were maliciously written to spread hatred upon misconceptions while many were published in the form of independent opinions.

Many times we came across slanders and libels condemning ISLAM made by western haters. Some were so blasphemous including biased stereotypes and over generalizations based on unfounded assumptions and shallow-minded articulations. Nonetheless, under the clause that protects "Democratic Freedom of Speech and Expressions", these haters roam free in their country, saying whatever they pleased about ISLAM.

It is becoming more critical to ISLAM when non-Islamic faith like syiah walked their talk claiming that they are Muslim. Their systematic tactical series of lies upon their self-claimed "ISLAMIC revolution" under the leadership of satanic Khomeini were further self-endorsed as they use the word 'ISLAMIC' in their country's name; Iran. This in reality scrambles the sanctity of ISLAM as a religion of TRUTH with deceit and lies of syiah as a sectarian extremists' belief.

Under the name of ISLAM carried by shi'ites, even Malaysian Government who uphold ISLAM as the country's official religion cannot or dare not to simply reject their deviated belief. Although by Islamic Belief (Aqidah) fundamentals, the faith of shi'ites already derailed from ISLAM, hesitation still shackles Muslim to silence, leaving shi'tes to continue indoctrinating their claim that ISLAM and syiah is the same.

What was done by the shi'ite hypocrites tarnished the purity of ISLAM in the eyes of many who couldn't be bothered to know the actual truth about this beautiful and peaceful religion. At this junction, only Guidance (Hidayah) from ALLAH can salvage this situation, provided that Muslims continue doing their work to enjoin  goodness and forbidding evil based on the real TRUTH stated in AlQur'an (Mashaf Uthmani) and authentic Sunnah of Muhammad p.b.u.h.

Alhamdulillah, all Praise to ALLAH, lately in Malaysia we can see more people are aware about syiah's tyranny when Iran showed their real side standing with their allies; Israel, Jews and Bashar Assad of Syria whose government armed forces already killed more than 200 thousands Muslims (Sunni). Iraq's syiah government selected and supported by the American so-called peace mission are also on killing spree targeting the Muslims (Sunni) all over the country.

Death tolls of Sunni Muslims are increasing as we speak and the rest of the world can remain as onlookers with silence by opting to categorize this WAR as Muslims internal affairs, since the shi'ite also said they are Muslims. Whoever put this plan together to entice and allow non-Muslim shi'ite freely killed, slayed, raped and tortured the real Muslims (Sunni) as we can see rampantly today, surely must have strong network and unmatched skills with persistence to work such plan.

More than 1400 years ago, ALLAH has reminded Muslims in AlQuran:-

"Neither will the Jews nor the Christians be pleased with you till you follow their religion"  {Al Baqarah : 120}

Wallahu a'lam... ALLAH knows BETTER.

By: Towil SeeSharpMinor

Friday, January 4, 2013

Sederhana tu macam mana sebenarnya?

Dunia terus berlari mengikut paksi setelah kiamat kalendar Maya ditunda lagi. Meskipun makin hari makin ramai saudara kita yang mati dizalimi di sana sini, segala kemelut hidup bersumbi dosa, noda dan nista, masih belum menampakkan gaya ummat kita dah pulih dari tenggelam punca.  Makin ramai yang tampil mendabik diri mendakwa tahu itu tahu ini dek kerana menjawab kepincangan yang semakin mudah dijaja ke sana ke mari dengan jalan teknologi komunikasi.

Apa yang pasti, polarisasi kecenderungan ke arah positif dan negatif juga bergerak selari sehingga makin sukar nak dipastikan di mana titik tengah sederhana yang perlu diambil kira. Jaringan sosial komunikasi yang kerap menjadi kaldai maklumat bercanggah serta fitnah juga tidak dinafikan turut menyumbang secara positif ke arah menyebarkan dakwah dan tarbiyah. Seperkara lain yang juga PASTI, segala yang berlaku adalah dalam pengetahuan ILAHI.

Syria terus berdarah. Palestin terus dijajah. Rohingya semakin parah sedang Ahlus Sunnah di Iraq kuyup diludah syiah sebelum dibunuh tentera mereka yang anti-Aqidah. Kesengsaraan Ahli Sunnah makin bertambah. Kebangsatan munafiqin syiah terus disokong secara lahir dan batin oleh sekutu mereka dari Israel, Britain, Amerika dan lain-lain negara termasuk segelintir orang Malaysia yang serupa aqidah syiahnya.

Kalau dulu mak bapak kita tak tahu ayatollah khomenei (bapa syiah iran) adalah manusia penipu berhati syaitan sehingga kelicikannya mendapat sokongan ummat lantaran imej ISLAM yang ditampilkan demi melindungi kemunafikan syiah. Hari ini generasi kita lebih mudah mencari maklumat dan bukti yang menyokong tuduhan dan segala bentuk kesesatan yang sedang dipromosikan oleh HizbusSyaitan.

Persoalan demi persoalan merecup di fikiran sepanjang hidup yang meniti arus pemodenan. Bagi orang Islam, Aqidah tetap perlu dipertahankan. Segala permasalahan Aqidah yang ditimbulkan oleh persoalan baru dan lama sebenarnya tidak perlu diperpanjangkan perbincangan kerana tiada sebarang perubahan selepas lengkap ajaran agama Tuhan Sekalian Alam diturunkan kepada Muhammad s.a.w Rasul Pilihan.

Di Malaysia setiap kali menghampiri detik pilihanraya, piring hitam lama yang mengungkit tuduhan kekafiran puak yang memisahkan politik suku agama suku, pasti diputar semula. Ini persoalan Aqidah sebenarnya, tapi kenapa harus disiar setiap kali menjelang pilihanraya? Kenapa tak siar masa hari raya misalnya atau dikempenkan kesucian Aqidah Ahli Sunnah sepanjang jalanraya pada bila-bila masa? Memang nak buat modal lah jawabnya... kan?

Bersederhana. Mudah diungkap. Mungkin senang nak dicakap tapi adakah cukup sederhana kita apabila berdepan situasi yang sepatutnya kita tak boleh berlebih kurang macam persoalan Aqidah. Zaman dulu sumber rujukan yang berstruktur dengan kredibiliti yang tinggi sahaja akan layak dicanang merata. Oleh kerana media yang terhad, sesuatu isu dapat didepani secara berhemah kerana tak perlu terkejar-kejar menjawab ribuan fitnah dan tuduhan lain pula.

Hari ini keadaan kita dah banyak berbeza. Cara artis budak hingusan bercinta pun dah dirujuk dan ditajuk di dada media sebagai cara hidup ideal yang lebih diminati berbanding kesungguhan mempertahan kepercayaan dan keislaman. Secara figuratifnya seolah-olah maklumat artis terkentut dalam lif lebih sensasi  kalau nak dibandingkan dengan Dr. Yusuf Qardhawi datang ke sini.

Liberalisasi minda yang berjalan secara tenang makin mendapat tempat dalam penghujahan pemain dan pemutar isu semasa. Rata-rata meminta agar kita bersederhana dalam membuat timbang tara sambil secara halusnya mereka mengutarakan hujjah kupasan dan libasan yang sama dan serupa, "dia kata dia, dia kata dia..." Banyak yang akhirnya memecahkan juga ummat yang semakin nazak dari bersatu Lillahi ta'ala.

Semua punya agenda. Ada yang berpihak, ada yang berpuak, ada juga yang buat-buat tak nampak dan tak kurang juga yang memang saja nak menempelak. Tidak dapat dinafikan golongan yang mahu mengambil jalan tengah tanpa menyokong atau menyepak mana-mana pihak juga semakin bertambah. Hakikatnya biarpun dituduh negatif mahupun dijulang positif, cakap manusia yang beragenda biasanya tidaklah setegar mana KECUALI apabila ALLAH dan RASUL dijadikan matlamatnya.

Ke arah mana anjakan paradigma ummat dalam bersederhana? Sejauh mana kita boleh pragmatik? Siapa yang layak buat garis panduan hidup manusia selain Tuhan Yang Menjadikan kita? Persoalan begini akan terus relevan sehingga usia dunia sampai ke noktahnya. Bagi kita yang takut keliru dengan segala layangan fitnah dan tuduhan akhir zaman, berserahlah kepada Tuhan setelah berikhtiar mencari jawapan dari sumber yang dijamin tiada keraguan; AlQuran & Sunnah.

(Iqra') Bacalah dengan nama Tuhanmu Yang Menjadikan.

Wallahu a'lam.

By: Towil SeeSharpMinor